Dashboard | +Follow

McJellyz Tutorialz.


★ Persoalan demi persoalan :)
Heyy yooo. Ni saya nak jawab soalan kat tuto yang saya baru buat ni >click<
Ni salah satu soalan yang mereka tanya :
nana , suda jadi itu header .. tapi kan .. kenapa lilo punya cam ade line halus ... then nampak background sikit ? cuba tgk nana tgk ?
kak, nak tanya. saya dah buat header tuh. tapi ada nampak sikit garisan kat bawah header tu. nampak background. camne nak buat dia putih jer cam akak punya? hehe
Ehh ehh, dua soalan lah haha xD tapi maksud sama je. Ini terjadi sebab awak tak tengok langkah lepas dah upload header tu >.< Ada lagi , cuba tengok btul-2 hee. Takpelah, saya explain je kat sini kalau malas nak tengok kat tuto tu hehe :p
Lepas dah upload , pergi
Dashboard > Design > Edit HTML.
Ctrl+F , cari code ni :
#header {
bawah-2 header tu, delete code yang berupa begini :
border: 1px solid $headerBgColor;
Lepas dah delete, cari pulak code #content-wrapper {
delete code bawah #content-wrapper { yang berupa begini :
background-color: $mainBgColor;
Pastu Save-kan :)
Soalan-2 lain saya jawab di part 2 tuto itu ye! Assalamualaikum sayangs :D
Photobucket

- Tutorial List
- Personal Blog

p/s ; This blog is for tutorials only.
p/s(ii) ; I'm more active on my personal blog.