Dashboard | +Follow

McJellyz Tutorialz.


★ Tutor : Unclickable header.
Ini tutorial untuk Denim template baideweyy.
Jen jen jen, siapa sini bisa click header saya? Siapa bisa itu ge cucuk idong haha #Jokesjokes. Kan header selalunya bila tekan, pergi ke blog kita balik kan kan kan. Tapi saya punya ne takboleh. Hah? Camne saya buat? Ikut lah tuto saya ne okai.

First of all, pergi Dashboard > Design >  Click gadget header korang.
Upload header uolz and tick pada Behind title and description dibawah Placement tu.


Ha, tick yang dalam kotak merah itu. Selepas itu, nanti korang nampak nama blog korang kat atas header korang, aite? Kalau nak bagi tak nampak, ikut cara ini ~

Dashboard > Design > Edit HTML.
Ctrl+F , cari code ne.
<Variable name="headerTextColor"
Bila dah jumpa, tengok code full dia. Code full dia cenggini kan?

 <Variable name="headerTextColor" description="Page Header Text Color"
           type="color" default="#ffffff" value="#ffffff">

Yang saya warnakan merah tu, delete and gantikan dengan ayat ne :
TRANSPARENT
Takyah tinggalkan tanda  # tu. Then korang preview. Kalau dah takde nama korang, save. Kan dah siap. Hoho. Tapi kalau korang highlight, nanti nampak nama blog korang tuuuu hihihi. Sebab dia transparent je. So itu saja, okai? Baiii and Assalamualaikum :)

- Tutorial List
- Personal Blog

p/s ; This blog is for tutorials only.
p/s(ii) ; I'm more active on my personal blog.