Dashboard | +Follow

McJellyz Tutorialz.


★ Tippy-tips for yaa - part. 2
Heyy yoo. Haritu saya ada buat tips untuk korang kan? Ingat tak? kalau tak sila picit SINI. Haritu saya buat sampai nombor 5 je , jadi sekarang saya nak sambung lagi. Tak tahu la sampai bape eh hekhek .

6. Gua tak hafal link blog luuu.
Kalau nak buat link blog , jangan bat panjang-2. buat yang simple-2 je. Contoh yang simple :
inicontoh.bs.c
mystory.bs.c
Contoh sahajaa. Ni contoh yang tak patut dipatuhi.
sayasukamakanasambelacancicahoren.bs.c
Photobucket
Sakit hati lu tahu? -.-

7. Background blog.
Saya nasihatkan korang jangan guna background animated. alah yang gerak-2 gitu. Takpun yang warnanya asyik tuka laju-2 tu. Hadoii sakit kepala tengok.

8. Disabling right click with messages -.-
Benda ni bikin saya hanginnnnn. Tuan blog pergi disable right click ( with message ) . Penjenguk blog pulak jalan-2 laa pastu manalah tahu dia jumpa satu link best tapi dia nak bukak kat tab baru. Dia dengan hati yang ikhlas dan suci berniat untuk tekan right click kerana nak bukak link tuu di New Tab.

Alangkah terkezottt nya , lepas dia tekan sahaja , keluar pulak kotak disable right click tuu , dengan perkataan tak elok nyaaa. Dituduh pulak CopyCatttt. Geram ke tidak?

Dengan segala hormatnya dia menekan butang [X] merah tuu. The End.

Moral Of The Story : Kalau anda-2 nak elakkan gambar atau ayat kena copy , I suggest anda-2 guna lah Disable Right Click without message. Kalau nak guna yang ada message pun, tulis lah "Function Disabled". Baik sikit na? Jangan la tulis pulak:
Hoi CopyCat! Lu beruk betul jangan copy-2 belog guaa! Mmg madafaka beetch la luuu ! *Contoh shj.
Kesian dituduh tanpa siasat. Iskk -,-

9. Peramahlah sayang :)
Okayy, ignore tajuk atas ni ehhekkk. Maksud saya ialah baik-2 la dengan penjenguk blog korang. Bila diorang masuk blog korang, pastikan ada ayat-2 Welcome or Assalamualaikum atau yang sewaktu dengannya untuk menjemput kehadiran mereka :)

10. Followed you. Follow me back!
Personally, saya tak suka sangat follow u follow me back ni. Mcm tak ikhlas pulak nak follow kan? Setakat nak tambah follower buat pa? Ni dari segi pandangan saya la. Bukan saya taknak korang follow saya. Tapi sbb saya nak korang follow bcause tuto saya ke , or benda-2 yang korang rasa menarik kat blog ni. Bukan sbb nak tmbh pengikut. Okay?

Tu je la. Sakit perut dah malas nak menulis lagi weewee~
Korang jgn marah tau kalau apa-2 yang saya tulis kat sini menyentuh hati korang. Saya sekadar mahu kasi nasihat je. Kalau korang marah jgak, sila picit SINI. gerenti korang good mood & tak marah saya lagi . Picit tauu ! Kalau dah picit , komen or like. tau tau ! Sayanggg koranggg heee :)

Photobucket

Photobucket

- Tutorial List
- Personal Blog

p/s ; This blog is for tutorials only.
p/s(ii) ; I'm more active on my personal blog.